Blog

Jak se správně stravovat?

Sotva si někdo dovolí obvinit mne ze lži, prohlásím-li, že se my Češi coby národ stravujeme nezdravě. Třeba už jenom proto, že pohled na to, co se leckomu pohupuje kolem pasu, svědčí jednoznačně o tom, že nejíme do polosyta a nepijeme do polopita, ale spíše baštíme za dva a pijeme tolik, že se pivovary mohou množit jako houby po dešti. Ba ještě hojněji.
pět chodů

A pokud už pak jíme a pijeme, nejednou se omezujeme spíše jenom na „pořádné jídlo“, tedy na něco těžkého, tučného a sladkého. Protože „to je prostě nejlepší“. A třeba zelenina? Tu máme nejraději teprve poté, co projde prasetem, jak se říká.

Důvod? Kdo ví. Možná je tomu tak proto, že nejsme my starší zvyklí z dětství, kdy byla nabídka ovoce a zeleniny malá, pokud občas vůbec nějaká byla, možná proto, že je nám líto utrácet peníze za něco, co nezasytí, po čem máme většinou za chvíli zase hlad. Kdežto zbaštit nějakou tu flákotu, to je něco jiného.

I když je vlastně s trochou poťouchlosti možno říci, že nejíme ani maso. Protože podívejme se dobře na etikety, co se nejednou skrývá právě za tím, co za maso běžně považujeme! Kolikrát jsou to spíše jenom odřezky zkombinované s náhražkami!

Zkrátka jíme nezdravě. Jde nám hlavně o to, nacpat si nácka, a vše ostatní je nepodstatné. Však my už to nějak přežijeme, pro nějaké ty chybějící se svět nezboří.
voda u zeleniny

Co že nám přebývá a co naopak schází?

K nežádoucím složkám naší strany prý patří především:

1) čokoláda

2) cukr

3) tučná jídla bez rozdílu

4) chipsy a pražené solené výrobky

5) a mnohé další

Tyto věci bychom měli omezovat a více si dopřávat ovoce, zeleninu, vejce a výrobky z nich. Protože toto jsou prý nejdůležitější součásti naší pestré stravy, jež jsou důležité a potřebné. A musíme si prý také dávat pozor na složení látek, vitamínů, minerálů i celkové složení

Ovoce bychom prý měli jíst denně, nikoliv ale v době před odchodem na lůžko. Protože jsou v něm cukry a ty bychom si uložili v těle jako tuk. Jinak bychom ho ale měli se zeleninou jíst, abychom měli vitamíny, minerály a vlákninu, jež prospívá trávení a zahání chuť na sladkosti. A ve stejném duchu bychom měli vyživovat i naše děti. Měli bychom je sice nechat i mlsat, ale jen málo a ne před spaním.

Měli bychom, ale nečiníme tak. Protože znáte to. Nejlepší zelenina je přece jenom párek.

Related Posts

You may like these post too

Sibutramin s obezitou spolehlivě zatočí

Mořská sůl do bazénu jako jeden z účinných prostředků bazénové chemie